Sihtasutus Archimedes Kontakt Otsi

Eestis korraldati edukalt e-Academia sügisene virtuaalne õpiränne

14.–16. septembrini toimus Eestis Academia korraldatud virtuaalse õpirände teine osa.  Karjääriteenuste osutajatele mõeldud õpiränne „Karjääriteenused kõrgkoolides ja töötukassas: kuidas toetada õpet ja karjääri kujundamise oskuste arengut“ toimus ainult e-kanaleid pidi jätkuks kevadisele e-Academiale.

 „Juba kevadel võtsime eesmärgi, et virtuaalne õpiränne ei tohi kujuneda mitmepäevaseks veebikoosolekuks ning selleks kasutasime erinevaid tehnoloogilisi vahendeid ning platvorme, mis lisasid nii põnevust kui pakkusid võimalust õppida kasutama uusi tööriistu,“ selgitab sihtasutuse Archimedes Euroguidance programmi juht ja virtuaalse õpirände korraldaja Margit Rammo. „Ka virtuaalses õpirändes on oluline osa kogemuste vahetamisel ning sihtriigiga tutvumisel. Näiteks pakkus Eesti e-Academia virtuaalsetele õpiränduritele uudse lahendusena võimalust osaleda vastvalminud Eesti Töötukassa karjäärikeskuse virtuaaltuuril,“ kirjeldab Academia eestvedaja, kuidas virtuaalne õpiränne ei ole lihtsalt veebikoolitus.

Karjäärispetsialisti igapäevane töö on toetada oma klientide arengut, samas on oluline hoolt kanda oma professionaalsuse eest ja selleks on palju võimalusi nii Eestis kui rahvusvaheliselt. Sügisene virtuaalne õpiränne viidi läbi peaasjalikult Microsoft Teamsis, millega osalejad olid küll kokku puutunud, kuid õnneks jagus ka seal õppimisruumi. Muidugi kasutati ka seekord Kahooti, Mentimeterit ning näiteks Padletit. Osalejad tõid lõpuarutelus välja, et e-Academia oli väga huvitav ja inspireeriv, aga ka väljakutsuv. Kui kevadel muretseti, mis saab kui internetiühendus katkeb või neid ei ole kuulda või näha, siis sügiseks oli mure asendunud ootusärevusega, millega üllatab seekordne virtuaalne õpiränne.

Mida on Eestil õpetada karjääriteenuste valdkonnas?

 „Kevadel reklaamisime välja, et sügisel on meie 8-liikmelisel õpirühmal Hollandist, Norrast, Saksamaalt, Taanist, Sloveeniast ning Eestist võimalik töövarjutada ülikoolides ja töötukassas ning jagada osalevate riikide praktikaid ning sügisel oli meil võimalik osalejaid üllatada sellega, et peaaegu kõik need tegevused toimusid, kuid lihtsalt virtuaalselt,“ sõnas Academia korraldaja Margit Rammo.  

Iga päev toimusid kahetunnised veebiseminarid, kus seekord keskendusime osalevate riikide praktikatele. „Graafikust oli väga keeruline kinni pidada, sest kõigil oli alati nii palju küsimusi, julgelt avaldati nii arvamust kui jagati vastu enda kogemusi,“ naeris Rammo.

Academia õpirände laiem eesmärk on anda karjääriteenuste valdkonna professionaalidele võimalus tutvuda teenuste süsteemidega Euroopas ja täiendada oma metoodikapaketti. Eestis keskendusime sel aastal teenustele töötukassas ja kõrgkoolides. Ajale kohaselt toimus kõik virtuaalselt ja loomulikult lisandus õpiväljundite hulka erinevate IKT lahenduste õppimine. Osalejad tõstsid esile süsteemset ja innovaatilist lähenemist nii klienditöös kui eAcademia läbiviimisel.

14.–16. septembrini toimunud e-Academia virtuaalsel õpirändel osales kaheksa karjäärispetsialisti kuuest erinevast riigist. Võõrustajatena osalesid Euroguidance keskuse head koostööpartnerid Karjäärinõustajate Ühing, TalTech, Tartu Ülikool, Hariduse ja Noorteamet ning Eesti Töötukassa. Ingliskeelset virtuaaltuuri töötukassa karjäärikeskuses saab vaata SIIT.

Alates 1992. aastast on Euroopa erinevates riikides tegutsevad Euroguidance keskused ellu viinud karjääriteenuste osutajate õpirände projekte, millest mahukaim on Academia. Tänaseks on visiitidel osalenud ligi 2000 praktikut üle Euroopa. Eesti liitus Academia võrgustikuga 2000. aastal ning selle aja jooksul on Eestit külastanud ligi 200 nõustajat ja eksperti ning umbes sama paljudel Eesti spetsialistidel on olnud võimalus õpirändajana oma teadmiste ja kogemuste pagasit täiendada väljaspool Eestit.

Viimased uudised